Image
Grundsalget er begyndt at røre lidt på sig i Svaneparken. Kommunen planlægger øget markedsføring af udstykningen i foråret og håber på at tiltrække tilflyttere til udstykningen.
Den ændrede lokalplan og den øgede opmærksomhed på Svaneparken begynder nu at bære frugt.
To købere har været i budkamp om samme grund i Svaneparken. Begge bød udbudsprisen og fik herefter muligheden for at byde igen.
Den relativt højtbeliggende grund blev udbudt til 1.050.000 kroner, og blev således solgt et stykke herover.
- Vi har solgt en grund i Svaneparken, og der var flere interesserede i den. Vi tager det som et godt signal og et bevis på, at det faktisk er et attraktivt område, siger borgmester Jørgen Gaarde.
Han bekræfter, at interessen for området generelt er lidt øget, siden lokalplanen blev lempet betydeligt for udstykningen i slutningen af 2012. Nu skal der satses på markedsføringen.
- Nu skal vi have området relanceret i foråret og have øget opmærksomheden, siger Jørgen Gaarde og tilføjer, at markedsføringen af Svaneparken gerne må stiles imod borgere udenfor området i ambitionen om at tiltrække tilflyttere udefra.
Markedsføring i foråret
Derfor vil markedsføringen bl.a. køres parallelt med Byg & Bo-udstillingen på Skovby Nygaard, der hvert år tiltrækker op imod 50.000 besøgende. Byg og Bo-udstillingen åbner i påsken.
Grundene i Svaneparken er mellem 900 og 1.000 kvm store og udbudspriserne ligger fra 875.000 til 1.050.000.
Del på
To købere har været i budkamp om samme grund i Svaneparken. Begge bød udbudsprisen og fik herefter muligheden for at byde igen.
Den relativt højtbeliggende grund blev udbudt til 1.050.000 kroner, og blev således solgt et stykke herover.
- Vi har solgt en grund i Svaneparken, og der var flere interesserede i den. Vi tager det som et godt signal og et bevis på, at det faktisk er et attraktivt område, siger borgmester Jørgen Gaarde.
Han bekræfter, at interessen for området generelt er lidt øget, siden lokalplanen blev lempet betydeligt for udstykningen i slutningen af 2012. Nu skal der satses på markedsføringen.
- Nu skal vi have området relanceret i foråret og have øget opmærksomheden, siger Jørgen Gaarde og tilføjer, at markedsføringen af Svaneparken gerne må stiles imod borgere udenfor området i ambitionen om at tiltrække tilflyttere udefra.
Markedsføring i foråret
Derfor vil markedsføringen bl.a. køres parallelt med Byg & Bo-udstillingen på Skovby Nygaard, der hvert år tiltrækker op imod 50.000 besøgende. Byg og Bo-udstillingen åbner i påsken.
Grundene i Svaneparken er mellem 900 og 1.000 kvm store og udbudspriserne ligger fra 875.000 til 1.050.000.