Image
Både lyttere og læser har stort udbytte når Næshøjskolens læseambassadører læser højt i byens børnehaver.
Næshøjskolen har fået 60 læseambassadører.
Skolen og samfundet er i disse år meget optaget af, at vi alle skal blive bedre og sikrere læsere. Det er man også på Næshøjskolen og i børnehaverne i Harlev.
Her er 4. årgang (60 elever) på Næshøjskolen blevet ambassadører for læsning i byens fire børnehaver, det vil sige Pilehaven, Kompasset, Næshøjen og Regnbuen.
På Næshøjskolen har man i dette skoleår indført et læsebånd. Det vil sige, at der er afsat 20 minutter dagligt i elevernes skema, hvor alle skolens elever læser. Det er der en helt særlig læseenergi i, som læseambassadørerne gerne deler ud af til andre.
»På 4. årgang har eleverne en uges tid arbejdet med at forberede sig på at læse en bog højt for mindre børnegrupper i børnehaverne i læsebåndet. De øver sig i at kunne læse bøgerne op med betoning, stoppe op og inddrage børnene i teksten,« fortæller Hanne Øvlisen fra Næshøjskolen.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 26. april 2016
Del på
Skolen og samfundet er i disse år meget optaget af, at vi alle skal blive bedre og sikrere læsere. Det er man også på Næshøjskolen og i børnehaverne i Harlev.
Her er 4. årgang (60 elever) på Næshøjskolen blevet ambassadører for læsning i byens fire børnehaver, det vil sige Pilehaven, Kompasset, Næshøjen og Regnbuen.
På Næshøjskolen har man i dette skoleår indført et læsebånd. Det vil sige, at der er afsat 20 minutter dagligt i elevernes skema, hvor alle skolens elever læser. Det er der en helt særlig læseenergi i, som læseambassadørerne gerne deler ud af til andre.
»På 4. årgang har eleverne en uges tid arbejdet med at forberede sig på at læse en bog højt for mindre børnegrupper i børnehaverne i læsebåndet. De øver sig i at kunne læse bøgerne op med betoning, stoppe op og inddrage børnene i teksten,« fortæller Hanne Øvlisen fra Næshøjskolen.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 26. april 2016