Image
Flere udfordringer og mere læring. Den mulighed lod 17-årige Celina Stecher Pontoppidan fra Låsby sig friste af, så hun søgte om optagelse på Akademi for Unge Talenter og kom ind.
17-årige Celina fra Låsby er en ud af fem ambitiøse elever på Skanderborg Gymnasium, der er udtaget til deltagelse i et talentudviklings-program.
Tanken om et forløb for elever, der rigtig godt kan lide at lære og gerne vil lære endnu mere, lød tiltalende for 17-årige Celina Stecher Pontoppidan fra Låsby.
Hun går i 1.y på Skanderborg Gymnasium, og er netop startet på et talentudviklingsprogram på Akademi for Unge Talenter sammen med 85 andre elever fra hele region Midtjylland.
Programmet følger hun vel at mærke uden for sin normale skoletid på gymnasiet. Det foregår på Aarhus Universtiet fem gange i løbet af et semester.
Celina blev opfordret til at søge om optagelse af sine lærere, og den opfordring tog hun imod.
- Jeg synes, det kunne være sjovt at prøve nogle andre udfordringer, end dem man får i gymnasiet. Det er jo en helt anden måde at lære på, når undervisningen foregår som foredrag, end når det er undervisning, som vi kender det i gymnasiet, forklarer Celina, der har gået på Låsby Skole fra børnehaveklasse til 9., hvorefter hun tog et udvekslingsår til USA, inden hun startede på gymnasiet.
Et rodehoved
Hun skrev en motiveret ansøgning, der dog i første omgang voldte hende lidt kvaler.
- Jeg fik at vide, at jeg skulle prøve at sælge mig selv. Det synes jeg var lidt træls, fordi jeg havde ikke lyst at skrive en side, hvor jeg blærer mig med, at jeg får gode karakterer, forklarer hun.
I stedet valgte Celina at skrive en mere personlig og ærlig ansøgning bl.a. om, at hun ikke ville optages på baggrund af blær om karakterer, men fordi hun kunne være sig selv. Et "sig selv", der både var et rodehoved og som har stået på ski, siden hun var to år gammel. Og ansøgningen gav pote.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 29. januar 2013 (via linket i venstre side)
Del på
Tanken om et forløb for elever, der rigtig godt kan lide at lære og gerne vil lære endnu mere, lød tiltalende for 17-årige Celina Stecher Pontoppidan fra Låsby.
Hun går i 1.y på Skanderborg Gymnasium, og er netop startet på et talentudviklingsprogram på Akademi for Unge Talenter sammen med 85 andre elever fra hele region Midtjylland.
Programmet følger hun vel at mærke uden for sin normale skoletid på gymnasiet. Det foregår på Aarhus Universtiet fem gange i løbet af et semester.
Celina blev opfordret til at søge om optagelse af sine lærere, og den opfordring tog hun imod.
- Jeg synes, det kunne være sjovt at prøve nogle andre udfordringer, end dem man får i gymnasiet. Det er jo en helt anden måde at lære på, når undervisningen foregår som foredrag, end når det er undervisning, som vi kender det i gymnasiet, forklarer Celina, der har gået på Låsby Skole fra børnehaveklasse til 9., hvorefter hun tog et udvekslingsår til USA, inden hun startede på gymnasiet.
Et rodehoved
Hun skrev en motiveret ansøgning, der dog i første omgang voldte hende lidt kvaler.
- Jeg fik at vide, at jeg skulle prøve at sælge mig selv. Det synes jeg var lidt træls, fordi jeg havde ikke lyst at skrive en side, hvor jeg blærer mig med, at jeg får gode karakterer, forklarer hun.
I stedet valgte Celina at skrive en mere personlig og ærlig ansøgning bl.a. om, at hun ikke ville optages på baggrund af blær om karakterer, men fordi hun kunne være sig selv. Et "sig selv", der både var et rodehoved og som har stået på ski, siden hun var to år gammel. Og ansøgningen gav pote.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 29. januar 2013 (via linket i venstre side)