Image
Maiken Rasmussen fortæller nogle af de fremmødte om sin første sæson som racerkører i Tyskland.
80 fans af ældre køretøjer var forleden samlet hos Leo Rasmussen Automobiler i Galten.
I gamle dages biler var karroseriblikket flere gange tykkere, end det er i dag. Det lærte Folkebladets udsendte, der kiggede med, da Leo Rasmussen Automobiler i torsdags havde besøg af 80 medlemmer af Dansk Vintage Motorclub. I gamle dage rustede biler også, måske endda mere end de gør i dag, men hvad der til gengæld ikke ruster er kærligheden til gamle biler. I hvert fald ikke blandt den skare som var på visit i bilhuset på Smedeskovvej.
»Næææh« og »Iiiih« blev afløst af »Har du set ...« og lignende begejstrede udbrud, som havde det været bedsteforældre, der omtalte deres nyfødte børnebørn.
I dette tilfælde var anledningen til begejstringen imidlertid nogle af Leo Rasmussens flotte vintage-biler af forskellig klasse - lige fra Morris Minor til Rolls Royce.
- Arrangementet har gentaget sig i en årrække. Hvert år i oktober eller november kommer klubbens medlemmer på besøg hos os. Første gang de var her, var det en sådan succes, at det er blevet et årligt tilbagevendende arrangement, fortæller Henrik Rasmussen.
- De kommer og kigger på de gamle biler, får sig en rigtig god snak, og så har vi gerne et par events på værkstedet, inden snakken går videre over kaffebordet.
Gammel teknik demonstreret
I år demonstrerede pladesmed Allan Laursen den gamle teknik med at lægge tin i buler; en teknik de færreste mestrer i vore dage. I dag skiftes en bulet skærm oftest ud med en ny i stedet for at rette bulen ud.
Aftenens anden informative aktivitet var Leo Rasmussens barnebarn, Maiken Rasmussen, der i år har kørt 10 racerløb i Tyskland for Volkswagens fabrikshold.
- En overgang var jeg oppe i top 5, men så sluttede jeg med tre løb uden at få point og derfor dalede jeg ned i stillingen, fortæller Maiken, der bl.a. kunne fortælle de fremmødte, at det koster 300.000-400.000 kroner årligt at være med i den klasse, hun i 2011 har deltaget i på et "frinummer".
Maiken berettede om sin kamp for som pige at opnå fodfæste og respekt i den mandsdominerede racerbilsverden.
Del på
I gamle dages biler var karroseriblikket flere gange tykkere, end det er i dag. Det lærte Folkebladets udsendte, der kiggede med, da Leo Rasmussen Automobiler i torsdags havde besøg af 80 medlemmer af Dansk Vintage Motorclub. I gamle dage rustede biler også, måske endda mere end de gør i dag, men hvad der til gengæld ikke ruster er kærligheden til gamle biler. I hvert fald ikke blandt den skare som var på visit i bilhuset på Smedeskovvej.
»Næææh« og »Iiiih« blev afløst af »Har du set ...« og lignende begejstrede udbrud, som havde det været bedsteforældre, der omtalte deres nyfødte børnebørn.
I dette tilfælde var anledningen til begejstringen imidlertid nogle af Leo Rasmussens flotte vintage-biler af forskellig klasse - lige fra Morris Minor til Rolls Royce.
- Arrangementet har gentaget sig i en årrække. Hvert år i oktober eller november kommer klubbens medlemmer på besøg hos os. Første gang de var her, var det en sådan succes, at det er blevet et årligt tilbagevendende arrangement, fortæller Henrik Rasmussen.
- De kommer og kigger på de gamle biler, får sig en rigtig god snak, og så har vi gerne et par events på værkstedet, inden snakken går videre over kaffebordet.
Gammel teknik demonstreret
I år demonstrerede pladesmed Allan Laursen den gamle teknik med at lægge tin i buler; en teknik de færreste mestrer i vore dage. I dag skiftes en bulet skærm oftest ud med en ny i stedet for at rette bulen ud.
Aftenens anden informative aktivitet var Leo Rasmussens barnebarn, Maiken Rasmussen, der i år har kørt 10 racerløb i Tyskland for Volkswagens fabrikshold.
- En overgang var jeg oppe i top 5, men så sluttede jeg med tre løb uden at få point og derfor dalede jeg ned i stillingen, fortæller Maiken, der bl.a. kunne fortælle de fremmødte, at det koster 300.000-400.000 kroner årligt at være med i den klasse, hun i 2011 har deltaget i på et "frinummer".
Maiken berettede om sin kamp for som pige at opnå fodfæste og respekt i den mandsdominerede racerbilsverden.