Teaterarbejde fremmer skoletrivsel

Image
Teaterarbejde fremmer skoletrivsel
Et teaterprojekt for elever på indskolings-trinnet skaber trivsel blandt børnene og medvirker samtidig til at skabe en tryg overgang fra børnehave til skolelivet.
Teater i børnehøjde på Skovbyskolen styrker samarbejdet mellem børnehave og skole.
I Skovbyskolens indskoling arbejdes der med teater som trivselsfremmende indsats for 'Natugler' og 'Slørugler' (elever på 0.-2. klassetrin). 
»At skærpe, hvad børnene hver især skulle lære ved teaterforestillingen og give hinanden feedback derpå, har skabt netop det, der var tilsigtet, nemlig et endnu bedre fællesskab og trivsel,« forklarer indskolings- og SFO-leder på Skovbyskolen, Jonas Thomsen.
De voksne har kunnet mærke hvordan børnene vokser af at kunne deres replikker, lære at sige dem højt, være stille når andre er på og sammen skabe et produkt, som de er stolte af at vise frem for andre. 
Får øje for andre børns ressourcer
Det er læringsaktiviteter, der er gået med ind i SFO-tiden, når replikker og andre teaterfærdigheder skulle finpudses. 
»Med en undervisningsform som teater får børnene pludselig øje for andre børns ressourcer. De får lov at se dem i et andet lys. Det er sjovt for børn og voksne,« siger lærer Bettina Hjulsbæk fra indskolingen på Skovbyskolen. 
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 14. februar 2017
Del på

Kontakt

Galten Folkeblad
Søndergade 25
8464 Galten
Tlf. 70 20 09 95
Fax 86 94 32 16

- Kontakt os
- Annoncebestilling
- Giv os et tip

Facebook block