Image
»Udvælgelsen vil få stor betydning for godset og lokalområdet,« siger godsejer på Wedelslund, Jesper Ungstrup Nielsen. Her et glimt fra et af de særdeles velbesøgte veteranbiltræf som har været afviklet på herregården de seneste år.
Wedelslund Gods skal være mødested for mennesker med interesse for veteranbiler og -fly. Det lokale gods indgår i et nyt projekt, der vil genskabe herregårdens historiske rolle som centrum for lokal udvikling.
Godsejer på Wedelslund, Jesper Ungstrup Nielsen, vil gerne udvikle Wedelslund til mødested for mennesker med interesse for veteranbiler og gamle fly.
Og den idé er så god, at den nu modtager støtte til udvikling gennem Realdanias kampagne "Fremtidens Herregård", der vil nytænke herregårdenes rammer til nye, lokale aktiviviteter og samtidig medvirke til bevarelse af herregårdene for eftertiden. Wedelslund Gods vil efterkomme den store interesse, der er, for stedets veteranbilklub og de mange arrangementer med veteranbiler, der allerede afholdes på stedet. Projketet omfatter udbygning af godsets garageanlæg til blandt andet værkstedsfaciliteter.
Udvalgt blandt 48 ansøgere
»Vi er naturligvis meget begejstrede og glade for udvælgelsen, og for at også Realdania synes, at vores idé for Wedelslunds fremtid er god. Udvælgelsen vil få stor betydning for godset og lokalområdet, hvorfor vi ser en spændende fremtid i møde,« siger Wedelslunds ejer, Jesper Ungstrup Nielsen.
I første omgang støttes de udvalgte projekter med op til 200.000 kr. til udvikling og kvalificering. Projekterne tilknyttes relevante rådgivere, som – sammen med ejerne – skal udfolde den arkitektoniske og forretningsmæssige idé. I løbet af foråret 2014 afklares det, om alle projekter er klar til realisering.
Wedelslund gods indgår i projektet "Fremtidens Herregård" på linie med 11 andre herregårde i landet. Disse projekter er udvalgt blandt 48 ansøgere.
»Projektet på Wedelslund er et godt eksempel på, hvordan herregårdens bygninger og helheder kan bevares og udvikles til formål, der inviterer nye målgrupperindenfor. I Realdania glæder vi os nu til at deltage i den videre udvikling,« siger Christian Andersen, projektleder i Realdania.
Realdania har med idékonkurrencen afsat i alt 62 mio. kr. til at udvikle og realisere de udvalgte projekter gennem kampagnen.
Del på
Godsejer på Wedelslund, Jesper Ungstrup Nielsen, vil gerne udvikle Wedelslund til mødested for mennesker med interesse for veteranbiler og gamle fly.
Og den idé er så god, at den nu modtager støtte til udvikling gennem Realdanias kampagne "Fremtidens Herregård", der vil nytænke herregårdenes rammer til nye, lokale aktiviviteter og samtidig medvirke til bevarelse af herregårdene for eftertiden. Wedelslund Gods vil efterkomme den store interesse, der er, for stedets veteranbilklub og de mange arrangementer med veteranbiler, der allerede afholdes på stedet. Projketet omfatter udbygning af godsets garageanlæg til blandt andet værkstedsfaciliteter.
Udvalgt blandt 48 ansøgere
»Vi er naturligvis meget begejstrede og glade for udvælgelsen, og for at også Realdania synes, at vores idé for Wedelslunds fremtid er god. Udvælgelsen vil få stor betydning for godset og lokalområdet, hvorfor vi ser en spændende fremtid i møde,« siger Wedelslunds ejer, Jesper Ungstrup Nielsen.
I første omgang støttes de udvalgte projekter med op til 200.000 kr. til udvikling og kvalificering. Projekterne tilknyttes relevante rådgivere, som – sammen med ejerne – skal udfolde den arkitektoniske og forretningsmæssige idé. I løbet af foråret 2014 afklares det, om alle projekter er klar til realisering.
Wedelslund gods indgår i projektet "Fremtidens Herregård" på linie med 11 andre herregårde i landet. Disse projekter er udvalgt blandt 48 ansøgere.
»Projektet på Wedelslund er et godt eksempel på, hvordan herregårdens bygninger og helheder kan bevares og udvikles til formål, der inviterer nye målgrupperindenfor. I Realdania glæder vi os nu til at deltage i den videre udvikling,« siger Christian Andersen, projektleder i Realdania.
Realdania har med idékonkurrencen afsat i alt 62 mio. kr. til at udvikle og realisere de udvalgte projekter gennem kampagnen.