Image
Inspirerende ture ud af huset indgår i Galten Friskoles projektfag.
Elever på Galten Friskole skal snart prøve kræfter med at programmere computerspil.
Galten Friskole inviterer fredag den 23. oktober kl. 15-16 til fernisering og åbent hus for at fejre afslutningen på elevermres første emne i projektfag, og for at vise deres infotavler om 'Havet' frem for forældre, venner og andre interesserede.
Tavlerne er en blanding af traditionelle infotavler med audiovisuelle effekter og interaktivitet.
Efter sommerferien oprettede Galten Friskole Projektfag, som samler musik, sløjd, billedkunst og programmering i et tværfagligt fag. Her arbejdes der projektorienteret med en række emner i årets løb, og eleverne prøver kræfter med forskellige roller, f.eks. forfatter, programmør, grafiker og researcher. Alt sammen funktioner der skal udfyldes for at skabe et godt produkt.
»Udover at eleverne lærer at arbejde sammen på kryds og tværs, så tager vi også en del ture ud af huset for at skabe en inspirerende og varieret skolegang,« fortæller Rasmus Møller, der er en af initiativtagerne på Projektfaget og selv underviser i bl.a. programmering og de kreative fag.
»Vi har allerede været på stranden og i Kattegatcentret som en del af temaet om havet.«
Computerspil om jernalderen
Næste projekt på Galten Friskole bliver at lave et computerspil om jernalderen fra bunden af.
»Eleverne skal selv stå for programmeringen, grafikken, game play, story line og lydsiden. Fra lærernes side sætter vi rammer og stiller krav om, at det skal være historisk korrekt. Eleverne skal altså bruge en del tid på at sætte sig ind i jernalderen, bopælsformer, sociale sammenhænge, men også forestille sig f.eks. lydsiden. Hvordan lød det i jernalderen?,« forklarer skoleleder Anders Terp.
»Det bliver en kæmpeudfordring, men heldigvis er to af vores lærere også drivkræfter i Coding Pirates, så de har en god ballast i det tekniske.«
Del på
Galten Friskole inviterer fredag den 23. oktober kl. 15-16 til fernisering og åbent hus for at fejre afslutningen på elevermres første emne i projektfag, og for at vise deres infotavler om 'Havet' frem for forældre, venner og andre interesserede.
Tavlerne er en blanding af traditionelle infotavler med audiovisuelle effekter og interaktivitet.
Efter sommerferien oprettede Galten Friskole Projektfag, som samler musik, sløjd, billedkunst og programmering i et tværfagligt fag. Her arbejdes der projektorienteret med en række emner i årets løb, og eleverne prøver kræfter med forskellige roller, f.eks. forfatter, programmør, grafiker og researcher. Alt sammen funktioner der skal udfyldes for at skabe et godt produkt.
»Udover at eleverne lærer at arbejde sammen på kryds og tværs, så tager vi også en del ture ud af huset for at skabe en inspirerende og varieret skolegang,« fortæller Rasmus Møller, der er en af initiativtagerne på Projektfaget og selv underviser i bl.a. programmering og de kreative fag.
»Vi har allerede været på stranden og i Kattegatcentret som en del af temaet om havet.«
Computerspil om jernalderen
Næste projekt på Galten Friskole bliver at lave et computerspil om jernalderen fra bunden af.
»Eleverne skal selv stå for programmeringen, grafikken, game play, story line og lydsiden. Fra lærernes side sætter vi rammer og stiller krav om, at det skal være historisk korrekt. Eleverne skal altså bruge en del tid på at sætte sig ind i jernalderen, bopælsformer, sociale sammenhænge, men også forestille sig f.eks. lydsiden. Hvordan lød det i jernalderen?,« forklarer skoleleder Anders Terp.
»Det bliver en kæmpeudfordring, men heldigvis er to af vores lærere også drivkræfter i Coding Pirates, så de har en god ballast i det tekniske.«