Image
App'en 'Giv et praj' er en ny mulighed for borgerne til at rette henvendelse til kommunen, når der er problemer i gadebilledet.
På app'en 'Giv et praj' eller på hjemmesiden under samme navn, kan borgere nu gennem ganske få klik varsko kommunen om problematiske forhold med veje eller natur.
Her kan man som borger anmelde problemer som bl.a. huller i vejen eller defekte gadelys. Og som en del af tjenesten kan man også tjekke, hvor langt henvendelsen er i behandlingen.
»Hensigten er, at have en mere direkte dialog med borgerne. Vi har fået mange praj, og det giver jo selvfølgelig en reduktion af henvendelser på telefon og mails,« forklarer Jens Peter Sørensen, leder af Vej og Trafik i Skanderborg Kommune.
Den digitale løsning blev implementeret sidste sommer, og har medført en forenklet proces, idet henvendelserne nu går direkte ud til dem, som har ansvaret for opgaven:
»Ryger der et vejlys, går opgaven direkte ud til f.eks. Aura, for de ved, hvad der skal gøres, og så skal vi ikke bruge tid på det.«
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 7. februar 2017
Del på
På app'en 'Giv et praj' eller på hjemmesiden under samme navn, kan borgere nu gennem ganske få klik varsko kommunen om problematiske forhold med veje eller natur.
Her kan man som borger anmelde problemer som bl.a. huller i vejen eller defekte gadelys. Og som en del af tjenesten kan man også tjekke, hvor langt henvendelsen er i behandlingen.
»Hensigten er, at have en mere direkte dialog med borgerne. Vi har fået mange praj, og det giver jo selvfølgelig en reduktion af henvendelser på telefon og mails,« forklarer Jens Peter Sørensen, leder af Vej og Trafik i Skanderborg Kommune.
Den digitale løsning blev implementeret sidste sommer, og har medført en forenklet proces, idet henvendelserne nu går direkte ud til dem, som har ansvaret for opgaven:
»Ryger der et vejlys, går opgaven direkte ud til f.eks. Aura, for de ved, hvad der skal gøres, og så skal vi ikke bruge tid på det.«
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 7. februar 2017