Image
Rammerne i Storring Kirke var udfordret til bristepunktet for at rumme publikum da Karsten Holm og Cohen-trioen i onsdags havde premiere på koncertfortællingen 'Cohen i kirken'.
Koncert med Cohen-musik trak mere end fuldt hus i Storring Kirke.
Storring Kirke var proppet til sidste plads, da der i onsdags var premiere på 'Cohen i kirken' - den nye koncertfortælling fremført af Karsten Holm fra Stjær.
Ekstra stole i midtergangen rakte heller ikke, så yderligere 15-20 publikummer nød koncerten stående i våbenhuset, mens et mindst lige så stort antal vendte om i døren i erkendelse af, at rammerne ikke stod mål med efterspørgslen.
De cirka 130 fremmødte blev vidner til en poetisk rejse gennem den nyligt afdøde canadiske kunstners sange og musik.
Karsten Holm og Cohen-trioen Bjørn Bønne Petersen (kontrabas og kor), Martin Blom (diverse guitarer og kor) og Knud Erik »Fuddi« Steengaard (violin og kor) lod sangene stå i centrum.
De enkelte numre blev alene bundet sammen med citater af mesteren og korte anekdoter om Cohens liv og tilgang til sangskrivningen.
Og selvfølgelig fik publikum en stribe af de største klassikere: 'Dance to the end of love', 'Ain't no cure for love', 'Tower of song', ' Everybody knows', 'Suzanne', 'Hallelujah' og 'First we take Manhattan'.
Klædeligt var det, at hverken Karsten Holm eller musikerne forsøgte at "lyde som" Cohen, men derimod gav numrene i egne fortolkninger i respekt for mesteren.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 24. januar 2017
Del på
Storring Kirke var proppet til sidste plads, da der i onsdags var premiere på 'Cohen i kirken' - den nye koncertfortælling fremført af Karsten Holm fra Stjær.
Ekstra stole i midtergangen rakte heller ikke, så yderligere 15-20 publikummer nød koncerten stående i våbenhuset, mens et mindst lige så stort antal vendte om i døren i erkendelse af, at rammerne ikke stod mål med efterspørgslen.
De cirka 130 fremmødte blev vidner til en poetisk rejse gennem den nyligt afdøde canadiske kunstners sange og musik.
Karsten Holm og Cohen-trioen Bjørn Bønne Petersen (kontrabas og kor), Martin Blom (diverse guitarer og kor) og Knud Erik »Fuddi« Steengaard (violin og kor) lod sangene stå i centrum.
De enkelte numre blev alene bundet sammen med citater af mesteren og korte anekdoter om Cohens liv og tilgang til sangskrivningen.
Og selvfølgelig fik publikum en stribe af de største klassikere: 'Dance to the end of love', 'Ain't no cure for love', 'Tower of song', ' Everybody knows', 'Suzanne', 'Hallelujah' og 'First we take Manhattan'.
Klædeligt var det, at hverken Karsten Holm eller musikerne forsøgte at "lyde som" Cohen, men derimod gav numrene i egne fortolkninger i respekt for mesteren.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 24. januar 2017