Image
Mandag arbejdede eleverne på Gyvelhøjskolen med mobiltelefoner og iPads. Frugten af dagens arbejde deltager i Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens landsdækkende lommefilmskampagne for at lave den bedste lommefilm mod kræft i huden.
Mandag arbejdede skoleelever på Gyvelhøjskolen i Galten med at lave kampagnefilm mod solariebrug.
1.000 elever i 7.-8. klasse fra skoler over hele Danmark konkurrerer i øjeblikket om at lave den bedste kampagnefilm i en lommefilmkonkurrence under temaet »Uegnet for børn. Sluk solariet«, som Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden afholder i samarbejde med Lommefilm ApS.
Mandag var det eleverne på Gyvelhøjskolens tur til at bruge dagen på at lave film om, hvorfor solariebrug ikke er for børn. De lokale elever var udvalgt til at deltage i en workshop, hvor de på én intens dag skulle lære at idéudvikle, skrive manuskript, tegne storyboard, optage og redigere en kort kampagnefilm om konsekvenserne ved solariebrug.
Frem til den 29. september afholdes i alt 40 workshops, hvor eleverne lærer om uv-strålings skadevirkninger samt processen med at skyde en god lommefilm.
De færdige film uploades på lommefilm.dk, hvor eleverne kan se og stemme på de indsendte bud. Vinderne af konkurrencen får biografbilletter, og vinderfilmen bruges i Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens »Sluk solariet«-kampagne.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 5. september 2017
Del på
1.000 elever i 7.-8. klasse fra skoler over hele Danmark konkurrerer i øjeblikket om at lave den bedste kampagnefilm i en lommefilmkonkurrence under temaet »Uegnet for børn. Sluk solariet«, som Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden afholder i samarbejde med Lommefilm ApS.
Mandag var det eleverne på Gyvelhøjskolens tur til at bruge dagen på at lave film om, hvorfor solariebrug ikke er for børn. De lokale elever var udvalgt til at deltage i en workshop, hvor de på én intens dag skulle lære at idéudvikle, skrive manuskript, tegne storyboard, optage og redigere en kort kampagnefilm om konsekvenserne ved solariebrug.
Frem til den 29. september afholdes i alt 40 workshops, hvor eleverne lærer om uv-strålings skadevirkninger samt processen med at skyde en god lommefilm.
De færdige film uploades på lommefilm.dk, hvor eleverne kan se og stemme på de indsendte bud. Vinderne af konkurrencen får biografbilletter, og vinderfilmen bruges i Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens »Sluk solariet«-kampagne.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 5. september 2017