Image
Ved hjælp af sorte og gule Lego-klodser skulle eleverne bygge så mange forskellige dyr fra zoologisk have som muligt.
Sjov og lærerig dag da to skoleklasser fra Harlev besøgte Lego House i Billund.
I torsdags tog 1.a og 5.b fra Næshøjskolen på udflugt til Lego House i Billund.
43 spændte elever med lærere/forældre kunne se frem til at besøge et hus med ikke færre end 25 millioner Lego-klodser.
Hos Lego House i Billund centrum blev eleverne modtaget af særlige Lego-agenter, der viste klasserne rundt og underviste dem igennem hele dagen.
De forskellige lektioner var tilrettelagt efter elevernes klassetrin. Al undervisning er baseret på 'læring gennem leg'-filosofien, i de fire farvekodede zoner i Lego House, og er tilrettelagt efter de danske læringsmål.
1.a deltog i et læringsforløb i Lego House Zoo. Her skulle de ved hjælp af sorte og gule Lego-klodser lære at bruge deres fantasi til at bygge mange forskellige dyr fra zoologisk have. Børnene fik bygget mange flotte dyr og fik talt om hvordan klodserne kan skabe alt fra giraffer til fantasidyr.
5.b blev undervist i Story Lab, hvor de skulle skrive og instruere deres egne 'Lego stop-motion-film'. De startede med at lave hovedpersoner af figurdele fra de store kasser. Derefter fik de til opgave at lave en film i de kulisser som er lavet af Lego, og være opmærksomme på, at der skulle være indledning, handling med et højdepunkt og en afslutning.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 6. marts 2018
Del på
I torsdags tog 1.a og 5.b fra Næshøjskolen på udflugt til Lego House i Billund.
43 spændte elever med lærere/forældre kunne se frem til at besøge et hus med ikke færre end 25 millioner Lego-klodser.
Hos Lego House i Billund centrum blev eleverne modtaget af særlige Lego-agenter, der viste klasserne rundt og underviste dem igennem hele dagen.
De forskellige lektioner var tilrettelagt efter elevernes klassetrin. Al undervisning er baseret på 'læring gennem leg'-filosofien, i de fire farvekodede zoner i Lego House, og er tilrettelagt efter de danske læringsmål.
1.a deltog i et læringsforløb i Lego House Zoo. Her skulle de ved hjælp af sorte og gule Lego-klodser lære at bruge deres fantasi til at bygge mange forskellige dyr fra zoologisk have. Børnene fik bygget mange flotte dyr og fik talt om hvordan klodserne kan skabe alt fra giraffer til fantasidyr.
5.b blev undervist i Story Lab, hvor de skulle skrive og instruere deres egne 'Lego stop-motion-film'. De startede med at lave hovedpersoner af figurdele fra de store kasser. Derefter fik de til opgave at lave en film i de kulisser som er lavet af Lego, og være opmærksomme på, at der skulle være indledning, handling med et højdepunkt og en afslutning.
Læs hele artiklen i Galten Folkeblad 6. marts 2018